teamwork

EMVI Plannen en Aanbestedingen

Wij creëren meerwaarde samen met onze opdrachtgevers. Als één team gaan we de uitdaging aan. We gaan voor het beste plan. Het plan dat voor de aanbesteder werkt omdat het oplossingen biedt, innovatief, smart en realistisch is. Ieder plan wordt getoetst aan een realiteitscheck.

Wij zijn marketing-communicatieprofessionals die van nature werken vanuit verbinding. Dat komt terug in onze aanpak, dienstverlening én ons eindresultaat. Wij werken gestructureerd volgens een vaste methode en een gedegen planning. Wij stimuleren creatief denken, het aangaan van (project-overstijgende) samenwerkingsverbanden en planvorming die gebaseerd is op stakeholder management.

Ieder project zien wij als een unieke business-case waarbij alle facetten samen komen: omgevingsmanagement sluit aan op de fasering en de veilige werkwijze past in de omgevings- én duurzaamheidsvisie van de aanbesteder. Daarbij zorgen we ervoor dat het plan een vertaling is van de identiteit (branding) van onze opdrachtgever en deze versterkt. Zo worden EMVI-plannen naast offertetrajecten een branding-tool voor onze opdrachtgevers.

BrandNewTeam_SMART2_706_702-web

Meerwaarde

BrandNewTeam_concept754_985-web

Hoe schrijven wij een plan dat werkt?

Het begint met een goede analyse. We werken volgens een vaste methode waarbij we alle facetten in kaart brengen. Onze kracht is één overkoepelende visie. Vakinhoudelijke uitdagingen moeten helder zijn (vraagstukken op het gebied van techniek, duurzaamheid, veiligheid). Ook de stakeholders en eventuele politieke aspecten van een project brengen wij in beeld. Met de analyse bepalen we de strategie. Deze leggen we vast in een ‘aanbestedingsdocument’ die wij gedurende het gehele proces bewaken en verfijnen.

Het schrijfproces
Het schrijven van een EMVI-plan is een teamprestatie die valt of staat bij de zwakste schakel. Om als schrijver een goed plan neer te kunnen zetten moet ieder teamlid zijn verantwoordelijkheid nemen en zijn kennis optimaal inzetten. Ook moet de meerwaarde van de in te zetten werkwijzen en technieken continue getoetst worden aan het ‘aanbestedingsdocument’. Zodat wij doelgericht en pakkend kunnen schrijven. Iedere zin moet raak zijn. Het is de drive om buiten de gebaande paden te gaan en moedige beslissingen te nemen. Het is de drive om in ieder project voor de Wow-factor te gaan. Het is de drive om een winnend team te zijn.

Review
Wij laten onze plannen standaard reviewen. Soms door interne reviewers en soms door reviewers van onze opdrachtgevers. Wij worden ook regelmatig ingezet om reviews uit te voeren, met name bij projecten waarbij communicatie een belangrijk onderdeel is. Wij voeren de review uit op basis van de aanbestedingsstukken en onze BNT-keychain (interne kwaliteitsborging).

De evaluatie
Met onze plannen dragen we bij aan de innovatie in de sector. Dat is onze drijfveer. Om dat te realiseren blijven we onszelf uitdagen en ontwikkelen. We doen dit door te blijven leren. Over de markt, de trends, van onze data en plannen.

We sluiten ieder traject af met een evaluatie. We analyseren de beoordeling, evalueren de teamsamenwerking en het ‘aanbestedingsdocument’. Die uitkomsten verwerken wij in onze interne database. Zo maken wij de meerwaarden op klant-, team- en projectniveau inzichtelijk en gebruiken dat om de kwaliteit van ieder plan te waarborgen.

Resultaat in teamwork

'Some people want it to happen, some wish it would happen, others make it happen.' Michael Jordan